Intresseanmälan för att driva café i Sim- och sporthallen

Är du vår nya caféidkare i Sim- och sporthallen? Sim – och sporthallens café kommer i oktober att genomgå en renovering och uppfräschning. Renoveringen innebär nya ytskikt samt innertak och ny utrustning som kyl, frys, spis och fläkt. Som caféidkare i Sim- och sporthallen kommer du att vara en viktig samarbetspartner. Vi söker en serviceinriktad partner som är intresserad av vår verksamhet och dess besökare.

Bild på en smoothie och ett par sportskor.

Information om caféet

Caféet ligger direkt i anslutning till entrén inne i Sim- och sporthallen. Alla som kommer till anläggningen passerar in och ut genom den entrén. Badet har runt 95 000 besökare under ett normalt år, men betydligt fler kommer till anläggningen eftersom det även finns en stor idrottshall i anläggningen. Vi brukar räkna att cirka 50-70 000 besökare kommer till själva sporthallsdelen under ett år. Det är då de som kommer för att idrotta själva, men även publik på matcher, turneringar, cuper och andra arrangemang tillkommer. Totalt besöks anläggningen av cirka 145-165 000 besökare per år.

Själva caféet är på ca 100 kvadratmeter. Det har inte ett tillagningskök, men det går att tillreda enklare maträtter, soppa, pajer och så vidare. Köksdelen kommer att leva väl upp till de krav som ställs utifrån miljöinspektion. Man kan serva gäster som är inne i badet som de som kommer till anläggningen i övrigt.

Är du intresserad?

Anmälan för intresse är nu stängd och går inte längre att göra.

Se ritning över hur cafédelen med mera är utformad. Observera att det kan ske mindre ändringar gällande ritningen.

Under september/oktober kommer vi att träffa de som anmält sitt intresse på personliga möten och gå igenom på detaljnivå. Du har chans att ställa frågor, vi tittar på ritningar och så vidare.

Vi hoppas kunna vara klara att skriva hyreskontrakt så snabbt som möjligt för att verksamheten ska kunna komma igång i slutet av året. Vår förhoppning är att i slutet av 2020 runt november och december kunna skriva avtal med vår blivande hyresgäst. Det är först när inflyttning sker som avtalet kommer att börja gälla. I och med att det är ett hyresavtal som ska skrivas, innebär det att det inte är ett upphandlingsförfarande.

Vill du få mer information så kan du höra av dig till:
Lena Moritz
Kultur- och fritidschef
0321-59 51 70
lena.moritz@ulricehamn.se

Publicerat av Lea Greim den 31 augusti 2020, senast ändrad den 21 september 2020

Kontakt