Gå till innehåll

Ny omgång av Språk på plats

En man sitter på ett bord framför en klass och undervisar. Bilden är från ett undervisningstillfälle med Anders Schön, arbetsmarknadsenheten, hos Haglunds industri förra året.

Under 2022 startade Näringsliv Ulricehamn, vuxenutbildningen, arbetsmarknadsenheten och Arbetsförmedlingen igång utbildningen Språk på plats. Syftet är att hjälpa näringslivet att få utbildad arbetskraft och under hösten har en ny omgång börjat.

Utbildningen ges inom ramen för ämnet Svenska för invandrare på vuxenutbildningen. Det som är speciellt med Språk på plats är att den ges ute på arbetsplatsen. I dagsläget sker undervisningen hos Ubab, Ulricehamns betong, med lärare från vuxenutbildningen.

Deltagarna i utbildningen har fått anmäla sig själva. I den här omgången deltar 21 personer.