Sjuhärads kommuner flaggar gemensamt för Ukraina
Den 24 februari hissar alla Sjuhärads kommuner Ukrainas flagga i ett gemensamt initiativ till stöd för landet och dess befolkning.
– Vi vill visa att vi fortsatt står upp för Ukraina och flaggar gemensamt denna dag, då det gått två år sedan Ryssland invaderade Ukraina, säger Gustaf Olsson, kommunchef i Ulricehamns kommun, som tillsammans med övriga kommunchefer i Sjuhärad initierat flaggningen.
I Ulricehamn hissas den ukrainska flaggan på flaggstången utanför stadshuset och vid Tingsholmsgymnasiet.