Gå till innehåll

Ska du ansöka om riksfärdtjänstresa i sommar?

Ska du använda riksfärdtjänst i sommar? Om du ska göra din resa före den 7 augusti behöver du ansöka senast den 27 juni. Om du får riksfärdtjänst med allmänna kommunikationer, till exempel buss eller tåg, bokar du dina biljetter själv. Du betalar hela reskostnaden och får sedan tillbaka pengarna från kommunen för den del som överstiger egenavgiften. Detta gäller även för resor inom en annan kommun. Kom ihåg att spara dina kvitton.

Ansök om riksfärdtjänst hos:

Petra Annerdahlen
0321-59 56 07
petra.annerdahlen@ulricehamn.se

Trevlig sommar!