Förslag att bygga om Ulrikaskolan till 7-9-skola
I dagarna har ett nytt förslag presenterats från den politiska ledningen: Ulrikaskolan byggs om till en 7-9-skola.
De senaste befolkningsprognoserna är det främsta skälet till att det nu föreslås att Ulrikaskolan görs om till högstadium, samtidigt som planerna för den nya 7-9-skolan, Lövåsskolan, sätts på paus. Eftersom antalet elever i Ulricehamn kommer att minska de kommande åren, minskar även behovet av fler skolor.
Planen är att förslaget kommer att presenteras för kommunens förtroendevalda politiker i kommunfullmäktige den 18 juni, som fattar beslut i frågan. När beslutet är fattat kommer vi att kunna återkomma med mer information.