Gå till innehåll

Miljö och samhällsbyggnad stärker dialogen med företagen genom företagsbesök

Företagsbesök på Wernerssons för MSB

Som en del i det långsiktiga utvecklingsarbetet har sektor miljö och samhällsbyggnad inlett en satsning på företagsbesök. Syftet är att möjliggöra dialog och erbjuda mer träffsäker service.

Bakgrunden till satsningen är fördjupade analyser av tidigare Nöjd-Kund-Index (NKI) som pekat på vissa utvecklingsområden. Genom ett mer systematiskt arbetssätt vill enheten förbättra både kommunikation, bemötande och service.

– Genom att besöka företagen på plats kan vi bättre förstå deras behov. Vi har hittills genomfört ett antal besök och alla har bidragit till en bättre kommunikation, säger Joanna Miklos-Svan, enhetschef för miljö och bygg.

Hon fortsätter:
- Besöken kan handla om pågående ärenden, vilka utvecklingsmöjligheter som finns på tomten eller vad som är bra att tänka på inför en kommande ansökan om lov. Vi försöker alltid komma väl förberedda, utifrån tidigare kontakt och företagets önskemål.

Redan nu går det att tyda en positiv trend i NKI-resultaten, även om det slutgiltiga och sammanställande omdömet först presenteras i april 2026.

I fredags besökte tjänstepersoner från miljö och samhällsbyggnad Wernerssons ost. Samtalet präglades av positiva tongångar och innehöll konkreta frågor och svar utifrån verksamheten och deras framtidsplaner. Med företagsbesöken tar miljö och samhällsbyggnad ytterligare ett steg för att fördjupa samarbetet med lokala företag och bidra till ett starkare företagsklimat i kommunen.