Sök bygglov

Rätt handlingar

Ta reda på vad du behöver för handlingar innan du sätter i gång med din ansökan. 

Under Vad ska du bygga? hittar du specifik information om vad som krävs för respektive projekt. Har du frågor så kontakta någon av våra bygghandläggare så lotsar de dig rätt.

På sidan för blanketter och handlingar  hittar du information om detaljer kring vad som krävs för respektive ritning.

Såhär ansöker du

1.Ha alla handlingar redo

  • Handlingarna ska vara i pdf-format
  • Handlingarna ska vara sparade var för sig (En handling = en pdf-fil)
  • Ritningar som inte är digitala måste skannas in. OBS! Fotografera inte dina handlingar, eftersom perspektiven förvrängs.

2.Fyll i din bygglovsansökan, blankett finns att hitta under blanketter och handlingar

3.När ansökan är inskickad via e-post till oss kommer dina handlingar att registreras.

4.Du kommer få ett bekräftelsebrev från oss som innehåller information om ditt ärende.

Hjälp med ansökan?

Hjälp via telefon

telefon: 0321-59 50 00 (vardagar kl. 7.30-16)
Säg att ditt ärenden gäller bygglovsansökan och att du vill bli kopplad till en bygglovsadministratör.

Hjälp med att scanna in dina ritningar?
Lämna in dem till byggenheten så registrerar vi dem i ditt ärende.

Hjälp via personligt möte

Boka tid via bygg@ulricehamn.se.

 

Ta reda på vad du behöver för handlingar innan du sätter i gång med din ansökan. 

Under Vad ska du bygga? hittar du specifik information om vad som krävs för respektive projekt. Har du frågor så kontakta någon av våra bygghandläggare så lotsar de dig rätt.

På sidan för blanketter och handlingar  hittar du information om detaljer kring vad som krävs för respektive ritning.

Publicerat av Ulrika Emtervall den 23 maj 2017, senast ändrad den 22 september 2021 av Pirjo Johansson

Adress

E-post: bygg@ulricehamn.se

Telefontid:
Måndag och onsdag kl. 9.30-11.30

Öppet hus:
Inställt tillsvidare

Hjälpte informationen på denna sida dig?