Lämna anbud
Om du har frågor eller upplever oklarheter i upphandlingsdokumentet, kan du nyttja funktionen "frågor och svar" i upphandlingssystemet. Under annonseringstiden kan oklarheter fortfarande redas ut. Ansvarig upphandlare besvarar frågorna efter samråd med verksamheten. Anbud måste lämnas in tid. Sista datum framgår alltid av annons och upphandlingsdokument.
Digitalt anbudsförfarande
När vi upphandlar använder vi oss av ett webbaserat upphandlingsstöd. Hela upphandlingsprocessen hanteras på ett och samma ställe och det gör att du som leverantör får koll på processen på ett enklare sätt.
Det finns flera fördelar med att lämna anbud digitalt.
- Det är aldrig någon tvekan om vilka frågor som ska besvaras. Systemet reagerar om du missat att svara på något ska-krav.
- Du kan skicka in ditt anbud till anbudsdagens sista timme.
- Du kan jobba varifrån du vill. Alla uppgifter finns sparade.
Möjliga poäng och viktning kan visas för att göra det enkelt att avgöra resultatet. Systemet hjälper den oss att öppna och bedöma anbud. Det gör processen smidigare och du som är anbudslämnare får besked snabbare.
Att lämna anbud är kostnadsfritt. När du som anbudsgivare registrerat dig får du tillgång till aktuella annonser och upphandlingsdokument. Då kan du lämna ditt anbud, men även bifoga filer och dokument. Beslut skickas ut via systemet till den e-postadress som angivits i anbudet.